کد خبر: 20572
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۰
image-20250912213003-1.png

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون و گوگل آگهی‌دهندگانی را که در وب‌سایت‌های وابسته به آنها تبلیغات انجام می‌دهند، فریب داده‌اند یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری پیام خانواده؛ به نقل از یاهونیوز، این تحقیقات توسط واحد حمایت از مصرف‌کنندگان کمیسیون تجارت فدرال آمریکا انجام می‌شود و بر این موضوع تمرکز دارد که آیا آمازون و گوگل شرایط و قیمت‌گذاری خدمات تبلیغاتی خود را به درستی به مشتریان اعلام کرده‌اند یا خیر.کمیسیون مذکور در حال بررسی جزئیات مربوط به مزایده‌های تبلیغاتی آمازون و این موضوع است که آیا این شرکت نرخ «قیمت‌گذاری ذخیره» را در مورد برخی از تبلیغات مرتبط با جستجوی کاربران فاش کرده یا خیر. قیمت‌گذاری ذخیره به حداقل قیمتی اشاره دارد که تبلیغ‌کنندگان باید قبل از خرید خدمات تبلیغاتی بپذیرند.این کمیسیون همچنین در حال بررسی رویه‌های گوگل، از جمله فرآیند قیمت‌گذاری داخلی آن و این مساله است که آیا گوگل هزینه تبلیغات را به روش‌هایی مخفیانه که برای تبلیغ‌کنندگان فاش نشده، افزایش داده یا خیر.هر دو شرکت گوگل و آمازون این ماه با دعاوی جداگانه‌ دیگری مواجه هستند که توسط همین سازمان‌ و نیز وزارت دادگستری مطرح شده‌اند.کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در ایالت سیاتل از آمازون به دلیل ثبت نام کاربران برای استفاده از خدمات پرایم بدون اطلاع آنها و دشوار کردن لغو استفاده از این خدمات شکایت کرده است.وزارت دادگستری آمریکا هم به دنبال مجبور کردن گوگل به فروش ابزار فناوری تبلیغاتی این شرکت است. هدف قاضی این پرونده در ایالت ویرجینیا از صدور حکم مذکور پایان دادن به انحصار غیرقانونی گوگل است.

قرار است هر دو پرونده ده روز دیگر در دادگاه مطرح شوند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا همچنین در حال پیگیری پرونده جداگانه‌ای است که طبق آن آمازون انحصار غیرقانونی فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای آنلاین را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

آخرین‌ها